Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
September 2, 2011
Image Size
161 KB
Resolution
900×700
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,339
Favourites
82 (who?)
Comments
53
×
Tailypo Concepts by Turtle-Arts Tailypo Concepts by Turtle-Arts
I want my Tailypo!! DX lol!

So, for some reason yesterday I randomly remembered that old scary story "Tailypo." I always liked that story as a kid because it was really freaky when the right person told it. ^^; But thinking about got me wanting to draw the little monster in the story. Now, in all the versions I've heard, the monster isn't actually frightening, threatening, or even very large. Actually, sometimes he sounds kind of cute. At least until he loses his tail, and then he gets absolutely terrifying. TTATT So I made some Tailypo monster designs just for the fun of it! (P.S. the purple on is just a variation of the green one really) A lot of people seem to interpret the monster as a sort of cat-like creature, or rabbit-ish, but that was never what I thought of as a kid. :I Also, everyone seems to think the monster's name is Tailypo, but it's not. Tailypo is just what the monster calls its own tail, the creature itself is never actually given a name.

For those of you who don't remember this story, it's the one about... oh wait, lol

**SPOILER**

Okay, now that that's out of the way- Story time!!!!

Tailypo is the story of the man who leaves his previous life to go live in the woods/mountains/bayou (just depends on the version) with his three dogs. Then, one night he sees a strange creature in his house (or on his porch) and tries to shoot it (or kill it with an axe). He misses, but manages to sever the creature's tail. Since the man has little food and is quite hungry he decides to eat the tail for dinner. That night when he goes to bed he starts to hear scratching outside of his house and a small voice saying "Tailypo? Where is my tailypo?" The man sends his three dogs out to investigate the noises, but only two dogs return. A little while later he hears the scratching again, this time at his front door, and the voice again, though it's louder this time. He sends his two remaining dogs, and again, one less dog returns. A while later, he hears the scratching again, though this time it seems to be inside of his house. Terrified, he sends his last dog, but it does not come back. The man shuts himself in his room for several hours and eventually falls asleep, only to be awoken by the sound of scratching at the foot of his bed. He wakes to see the monster's soulless eyes starring at him over the edge of the bed frame.
"You've got my tailypo." The monster hisses, then lunges at the helpless man.
Several weeks later, people in a nearby town finally get worried about the man, since they haven't seen him in some time. They go to his remote cabin, only to find the gruesome remains of the the man and his dogs. As they leave later that evening they hear a small voice from somewhere in the trees laughing,
"Now I've got my tailypo."


Yay for children's scary stories! :iconlawooplz: There's also the 4kidz'd version where the man doesn't eat the tail, the dogs don't die, and he just gives the monster its tail back at the end and lives happily ever after, but that's no fun. -_-

Art property of :iconturtleshelltered:
I don't know who originally came up with Tailypo. It's just one of those urban legend/ghost story kind of things that's been around forever.
Add a Comment:
 
:iconoctoboy-the-8th:
Octoboy-the-8th Featured By Owner Apr 29, 2012
Yeah, I remember that story (don't remember anyone dying though, maybe I got the bowdlerized version). Gotta love horror creatures with big, luminescent, ping-pong ball eyes. These seem totally fit for scaring little kids! You seem pretty good at combining features to make suitably generic monster critters.

I just love that humped, red, hyena/bandicoot monster that looks as if its tail's got a stinger like a manticore. It probably looks the most gaunt. But I am also quite liking those reptilian versions with their feathery plumes. And their fangs. And that blue little foxy rascal down there with all his claws really looks like he could cause some trouble. I wonder why any guy would want to snack on his tail, it looks like a peacock's. XD

You sure are good at the pastel-ish children's picture book look. And I like the shading (particularly on the great beast). It adds to the eerieness in a subtle, but very effective way.
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Apr 29, 2012  Professional Digital Artist
It seems like most people got the edited version of this story growing up. XD I've heard both versions now though. :nod:
Reply
:iconthebrinkofsomething:
TheBrinkOfSomething Featured By Owner Sep 24, 2011  Student Traditional Artist
!!!!!!!!
That was my favorite scary story as a kid!!!!
For the longest time it gave me nightmares, actually. The guy who told it to me did a fabulous job of making it nightmare fuel. D;
But as much as it freaked me out I love love loved it XD

I'd not heard of the 4kidz version, though. That is super lame XP

I think my favorites here are the green one and the blue one C: (Though, the green one would make more sense for actually eating the tail, methinks.... but still XD )
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Sep 24, 2011  Professional Digital Artist
Yeah I loved this story as a kid. :3 Never thought it was too scary, but still fun. XD And yeah, the green and blue are my favorites as well. But yes, the green would make for better eating. XD
Reply
:iconthebrinkofsomething:
TheBrinkOfSomething Featured By Owner Sep 24, 2011  Student Traditional Artist
One of my older cousin's friends told it to me when I was little. And he was a creepy man in general, even if he was nice. Huge tall guy with shaggy hair and a bunch of piercings and tattoos. And when he got into story teller mode he could have convinced me the sky was purple and I was actually a space alien, not a little girl XDD
Those are so much cuter than what he had me picturing.... LMAO!! The green one reminds me of a mutated alligator... and people eat alligators, if I remember correctly... XDDD lol
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Sep 24, 2011  Professional Digital Artist
Yup. He's actually based off an alligator because people do eat their tails. I've had it before actually. It really does taste like chicken. XD
Reply
:iconthebrinkofsomething:
TheBrinkOfSomething Featured By Owner Sep 24, 2011  Student Traditional Artist
Wow, really? That's crazy!! lol! XD Now I kinda wanna try alligator...
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Sep 24, 2011  Professional Digital Artist
Yeah, I had it in FLorida. :I
Reply
:icondraconicat:
Draconicat Featured By Owner Sep 14, 2011
Cool story! And my favorites here are the orange one and the blue one.
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Sep 14, 2011  Professional Digital Artist
Thanks! ^^ And yeah, I like the blue one. :3
Reply
Add a Comment: