Shop Mobile More Submit  Join Login
Sketchdump: Neo-Blarf by Turtle-Arts Sketchdump: Neo-Blarf by Turtle-Arts
Yes... neopets. I've been drawing them. :iconpokerfacememeplz: Call me lame, but they're surprisingly fun to draw. Over the past month or so these have been my a lot of my little "between work" doodles. They're all in the range of 15 minutes to about an hour and a half. I recently discovered that the folks over at neopets (yes, I play it. Shut up, I like my mini-games) have special days set aside for each type of pet, and if you submit a picture that they like, you get a prize. XD Though for me, it's more like "submit picture, get free publicity courtesy of the neopets administrators." Lol! So these are the images I've done for different tribute days. Though the top and bottom images are for days that haven't happened yet, but are coming in the next week. And the sketch, the spinosaurus-ish fellow, and the blue dragon with the earring are my pets, which weren't made for the gallery, but for my individual page there because I wanted to replace the lame default artwork.

But yes, posting these makes me feel a little silly, but you know what? I draw what I want. :iconcomeatmebroplz:

Art property of :iconturtle-arts:
Neopets is copyright
Add a Comment:
 
:icongnomesstealsocks:
gnomesstealsocks Featured By Owner Feb 1, 2014  Student General Artist
Nothing wrong with Neopets. I been playing for 8 years now :3 These are lovely 
Reply
:iconthemeekwarrior:
TheMeekWarrior Featured By Owner Oct 28, 2013  Hobbyist Digital Artist
Lol, awesome! :iconyayzplz: I used to have Neopets. But then I felt guilty because I stopped visiting and always came back to find my pets starving. :(
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Oct 28, 2013  Professional Digital Artist
lol, eh, it's not like they actually die. XD I buy mine super cheap food when I need to feed them. XD
Reply
:iconthemeekwarrior:
TheMeekWarrior Featured By Owner Oct 28, 2013  Hobbyist Digital Artist
I know. :'D But when you're in middle school and you've grown attached to these things you've given names because you don't actually have a pet... it's kinda soul-rending... :icononionfailplz: I used to take mine to the soup kitchen all the time though, because it was always free. :D
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Oct 28, 2013  Professional Digital Artist
Lol, I always had too many points for the soup kitchen. XD but yeah, I have a different account now than what I had as a kid. I didn't play for years and when I came back my old accounts are all gone. Like, I don't think they exist anymore. :<
Reply
:iconthemeekwarrior:
TheMeekWarrior Featured By Owner Oct 28, 2013  Hobbyist Digital Artist
Haha, my internet was always too crappy. XD I couldn't play games if I wanted to earn points!
Man, I'm totally pondering starting a new account now.... Hmm...... :ninjaplot:
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Oct 28, 2013  Professional Digital Artist
Do it. We can be friends. XD
Reply
:iconthemeekwarrior:
TheMeekWarrior Featured By Owner Oct 29, 2013  Hobbyist Digital Artist
Akay! :la:
Reply
:iconashleyjordan:
ashleyjordan Featured By Owner Jul 4, 2013  Hobbyist General Artist
The pile of krawks are amazing and I am thrilled to see such nice Neopet art...and from you! Embarrassingly enough, I still play too C: But then again, great games with cute characters for free and no spam? Score! And I am sure you'll win, the ideas and how pretty the coloring effects are so professional! Really Zee, your art has skyrocketed from when we were in art class together! Did you go to art school after SB?
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Jul 5, 2013  Professional Digital Artist
Why you keep calling me Zee? :I Wait, I think you're confusing me for someone else. ^^;
Reply
:iconsplitends:
SplitEnds Featured By Owner Jun 18, 2013
Ooooo geeeze. After this I couldn't help but check my old account. Its so old that it no longer exists. Had a striped shoyru, cloud and fire lupes, and a disco eerie. Then I remembered my OLDEST account. qwertykid. 8D
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Jun 18, 2013  Professional Digital Artist
Yeah my original accounts are long gone unfortunately. Shame too. I had a purple and a fire draik, a gold chomby, a mutant lenny and korbat, a rainbow aisha, a white and shadow lup... and some more that I can't remember now. XD I have another mutant lenny and a pirate draik now, but I do kind of miss my other pets. ^^;
Reply
:iconsplitends:
SplitEnds Featured By Owner Jun 22, 2013
Right?? :C
What's even sillier is that I intended to pass on my accounts to my kids.. haha!
... dreams of a ten year old. :B
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Jun 22, 2013  Professional Digital Artist
lol, neopets spanning the generations. XD
Reply
:iconsplitends:
SplitEnds Featured By Owner Jun 18, 2013
old = forgot the birthdate I used because I wanted to be the oldest I could be and used random date. x0
Reply
:iconellofayne:
Ellofayne Featured By Owner Jun 16, 2013  Hobbyist Traditional Artist
gwwwaaaaaaahhhh turtle I didn't know I could love you even more!!!!! neopets I love them too!!! It is an adult site too, harumph :icondragonnodplz:
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Jun 16, 2013  Professional Digital Artist
lol, yay neopets. XD
Reply
:icondoeray-g:
Doeray-G Featured By Owner May 25, 2013  Professional Traditional Artist
love em!
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner May 25, 2013  Professional Digital Artist
Thanks! ^^
Reply
:icondoeray-g:
Doeray-G Featured By Owner May 26, 2013  Professional Traditional Artist
welcome
Reply
:iconsassyraptor:
SassyRaptor Featured By Owner May 24, 2013  Student Filmographer
These are all so amazing! 8D Love how you color!
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner May 24, 2013  Professional Digital Artist
Thanks! ^^
Reply
:iconsassyraptor:
SassyRaptor Featured By Owner Jun 26, 2013  Student Filmographer
No probs! ^^
Reply
:iconendler:
endler Featured By Owner May 24, 2013  Hobbyist Writer
Dat Royal Chomby couple. They're so sweet! :iconrubcheeksplz:
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner May 24, 2013  Professional Digital Artist
Thanks! ^^
Reply
:iconpinkbuizel:
PinkBuizel Featured By Owner May 24, 2013  Student Digital Artist
Neopets! :D

I have an account! Still a loyal neopian. x3
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner May 24, 2013  Professional Digital Artist
I remade one a while back just for fun. And I've kind of missed drawing the pets, so I've started doodling them again. XD
Reply
:iconpinkbuizel:
PinkBuizel Featured By Owner May 24, 2013  Student Digital Artist
They are fun to draw, aren't they? I love them so. x3
Reply
:iconstepheesmq:
stepheesmq Featured By Owner May 21, 2013  Hobbyist Photographer
Great : D
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner May 21, 2013  Professional Digital Artist
Thanks! ^^
Reply
:iconhammertheshark:
hammertheshark Featured By Owner May 13, 2013  Hobbyist Digital Artist
dern it turtle *ruffles ur hair* you got me back into neopets wif your epicness XD but i never knew you could customize your own page :I
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner May 13, 2013  Professional Digital Artist
Yeah, I don't know much about customization, but I do know how to replace images. XD
Reply
:iconhammertheshark:
hammertheshark Featured By Owner May 13, 2013  Hobbyist Digital Artist
lulz i wanna c ur page now /);w;/)
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner May 13, 2013  Professional Digital Artist
just search "turtleshelltered" in the box and you'll find me. :I
Reply
:iconhammertheshark:
hammertheshark Featured By Owner May 13, 2013  Hobbyist Digital Artist
:I i probably could have guessed that....my brain had a derp ;w;
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner May 13, 2013  Professional Digital Artist
lol, it's okay. XD
Reply
:iconhammertheshark:
hammertheshark Featured By Owner May 13, 2013  Hobbyist Digital Artist
;w; *hugs and gives cookie*

...and now it's time for a silly song~
*to the tune of "Do your ears hang low"*

oh i~ ran around the corner and i ran around the block
and i ran right down to the donut shop
and i pick a fresh donut right out of the graece
and gave the lady at the counter a 5 cent piece
oh she looked at the money and looked back at me
and she said this monie's no good you see
there's a hole in the middle and it goes right through
so i said there's a hole in the donut too
thanks for the donut, bye bye~
Reply
:iconawwpickles:
AwwPickles Featured By Owner Apr 26, 2013  Student General Artist
Dont be embarrassed. I love drawing Neopets. Theyre ADORABLE.
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Apr 26, 2013  Professional Digital Artist
Lol, it's okay. I will keep drawing them most likely. XD
Reply
:iconrms-shirob:
RMS-ShiroB Featured By Owner Apr 26, 2013   General Artist
OMG, Neopets! :iconladies-plz: <3
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Apr 26, 2013  Professional Digital Artist
Yeah neopets. XD
Reply
:icontartkiwifruit:
TartKiwiFruit Featured By Owner Apr 22, 2013  Hobbyist
NEEEOOOOPPPPEEEEEETTTTSSSSS ♥
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Apr 22, 2013  Professional Digital Artist
Yaaaaaaaaaaaaay! :la:
Reply
:icontartkiwifruit:
TartKiwiFruit Featured By Owner Apr 23, 2013  Hobbyist
Because of this drawing, I actually went an made a new neopets account. xD
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Apr 23, 2013  Professional Digital Artist
lol, awesome! XD
Reply
:iconmileniakitsuvee:
MileniaKitsuvee Featured By Owner Apr 22, 2013  Hobbyist General Artist
I still have an account there (I made a new one a year ago cuz I forgot my really old one) but I haven't played much cuz i couldn't figure out something (i dont remember what) and got mad so I stopped. Seeing this makes me want to play now XD
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Apr 22, 2013  Professional Digital Artist
lol, you know you wanna make one again. XD
Reply
:icondaffodille:
DaffoDille Featured By Owner Apr 21, 2013  Hobbyist General Artist
The fact that the gallery feature has helped me gather more interest for my DA gallery definitely helps numb any shame I might be feeling from playing. Mostly. >.>

I love all of these. I think your faerie shoyru is my favorite.
Reply
:iconturtle-arts:
Turtle-Arts Featured By Owner Apr 21, 2013  Professional Digital Artist
True that. It has gotten me quite a bit of DA traffic, which is good. And thanks. :>
Reply
:iconmormongirlbyu:
mormongirlbyu Featured By Owner Apr 21, 2013  Student Traditional Artist
Let's see...Kougra day, Shoyru day, I don't recognize that robot, so it must be from a more recent plot. And the plushie dragon, I totally forgot what they're called! I think it starts with an "S," but that's all I got. Then Krawk day, Chomby day and the newish otter-type species that I can't remember either. I like the sulky look of the fire one verses the magma one; that's funny-SCORCHIOS! I remembered! I think...What species are your pets, by the way? Their paint colors and your stylization makes it hard for me to tell, not to mention how out-of-touch I am.
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
April 17, 2013
Image Size
1.3 MB
Resolution
750×5272
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
5,770 (1 today)
Favourites
372 (who?)
Comments
245
×